Eindigen in Auckland

22 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hier zijn  we dan voor de laatste keer vanuit Nieuw Zeeland. We hebben ons onderkomen in Bavaria bed en breakfast in Auckland de laatste dagen. Dit ligt net iets buiten het centrum. We komen op een redelijk tijd aan en "dumpen" onze spullen op de kamer en pakken de bus richting de stad. We bezoeken de skytower en kunnen ver kijken zo helder is het. Onder ons wordt er bungy jumpen gedaan en mensen lopen de skywalk op de toren. Wij zelf merken terwijl we op 220 meter hoogte staan dat de toren wel degelijk beweegt door de wind! We drinken hier wat en schieten de nodige foto's van de omgeving. Beneden weer aangekomen, wandelen we nog wat rond. We eindigen deze dag in een Ierse pub.......heel gezellig! Goed eten, drinken en live muziek! We worden de andere morgen wakker met een schijnend zonnetje in onze kamer. Beneden krijgen we ontbijt aangeboden. Deze dag besteden we in Auckland museum en hier kijken we onze ogen uit naar de Maori cultuur onder andere. We hebben ook kaartjes voor het optreden en dit is SUPER om te zien en te horen. Ze eindigen met hun strijdlied wat wij vaak op tv zien voor ze aan een rugby wedstrijd beginnen. Elk woord wordt met kracht uitgesproken. Na de show mogen we op de foto met deze bevolking.  Vanuit het museum wandelen we via een looproute die eindigt onder een tunnel waar een bord opdoemt dat we niet verder mogen. Uh..........niks gevaarlijks en pad is nog geen 20 meter verderop. Hopla we zijn aan de overkant en kunnen naar boven lopen. We bezoeken daar de Elephant House shop. De verkoopster heeft een vriend met ouders die Nederlandse achtergrond heeft. We wisselen wat zinnen uit zodat zij trots thuis Nederlands kan praten "wie ben jij" en "dank je wel". Het is een leuke winkel met veel dingen die bekend zijn in Nieuw Zeeland. Onze laatste dag staat in teken van souvenirs kopen en de laatste dollars opmaken. We kunnen zeggen het is redelijk gelukt hahahaha. Morgen om 10.00 moeten we ons onderkomen verlaten en gaan we richting vliegveld om de auto in te leveren. 14.50 uur Nieuw Zeeland tijd gaan we terug richting Nederland. In Nederland komen we zoals ze nu op de site laten zien dinsdagochtend 6.15 uur Nederlandse tijd aan. Mensen wij hebben een hele leuke gezellige mooie tijd gehad. Wij hopen op deze manier dat we jullie een kijkje in onze reis door Nieuw Zeeland hebben gegeven en jullie misschien ook wel zin krijgen om dit land met eigen ogen te komen aanschouwen. Tot Ziens in Nederland!!! Liefs Willemien en Marijke