Pancakes en Blowholes

13 januari 2017 - Paparoa National Park, Nieuw-Zeeland

We vertrekken van Hokitika naar Motueka. Onderweg gaat lekker de zon schijnen, en daar hadden we ons op voorbereid.......korte broek/shirtje. En het wordt misschien eentonig voor sommige maar onderweg krijgen we weer de mooiste natuur voorgeschoteld terwijl we in de auto onderweg zijn met als eindbestemming Motueka. De rit gaat langs de zeekust en deze is nadrukkelijk aanwezig met golven. Na enige tijd zien we rotsen in de zee waar de hoge golven tegen beuken. Als we de auto uitstappen staat er een behoorlijk windje, maar dat maakt de zee daardoor "wilder".  Na ongeveer 2 uur rijden stoppen we bij de Pancakes en de Blowholes. De rotsen lijken hier op gestapelde pancakes en daar tussen klots met grof geweld het zeewater en spuit zichzelf naar boven. PRACHTIG!!! Je hoort van verre het water komen aanrollen(donderen) en dan klapt deze met een noodgang tegen de rotsen en zoekt zich een weg naar boven. Regelmatig was het opletten geblazen voor je camera en jezelf. Water en zout in overvloed. Na al dit moois verlekkeren wij ons door pancakes te verorberen. TE LEKKER!!! We vervolgen onze weg daar wij om uiterlijk 20.00 uur bij ons onderkomen moeten zijn. Nou dit is ons gelukt. De andere ochtend worden we vroeg verwacht bij Abel Tasman (Kaiketeriteri). Per boot doen we verschillende eilanden aan en "droppen" mensen af die gaan wandelen, kayakken of meerdere nachten met een tent verblijven. Wij worden na twee uur varen afgezet op het eiland Medland. Het is de bedoeling dat wij na twee uur zelfstandig wandelen aankomen op het eiland Torrent Bay en dan vervolgens nog eens 2 uur wandelen naar Angorge Bay dat is in totaal 10.5 kilometer.  Nou zo gezegd zo gedaan denken jullie thuis misschien........FOUT. Het ging zoals we al vaker hadden meegemaakt met andere excursies berg op en berg af. Lees berg op maar met dikke vette letters. Zo ook hier het geval. Het was ploeteren, klauteren en afzien. Vooral afzien. Ondanks dat we een heerlijk gevuld lunchpakket hadden meegekregen, deed dit niks af van onze ontbering. Nou nou denken jullie dat is ook wat.....................ja thuisfront dat klopt. Helaas was de omgeving ook niet opbeurend en inspirerend. Na twee uur heb je echt alle soorten varens, boomstronken, bruggen etc. wel gezien. Maar ja we moeten echt ook die andere twee uur wandelen. Want we worden tussendoor niet opgepikt door wie of wat dan ook. Dus schouders eronder (zeg maar gerust de kuiten eronder) en recht zo die gaat. Wij kunnen jullie vertellen dat we zelfmedelijden ten top hadden, maar eerlijkheid halve gezegd liepen er ook vele mensen met mega grote vol geladen backpackers rugzakken en deden dezelfde route. Wie hadden het slechter??? Eind goed al goed we hebben het gehaald. Om 17.20 worden we opgehaald en weer aan land gezet. Vlug douchen en uitgeblust neervallen op bed, want morgenochtend gaat de wekker om 5.55 zodat we om 9.30 in de haven van Picton aankomen en hier de overtocht naar Wellington( noordereiland) hebben.                                          Welterusten!!!

1. Angelina:
    15 januari 2017
    Poeh he!
    Klap klap klap ...
    Wat hoor ik daar?
    Ohw t zijn jullie klapkuiten!
  2. Petra:
    15 januari 2017
    Geweldig!!!!! Jaaa dat doet op zijn zacht gezegd pijn. I know. Maar doorzetten is het beste en daar mogen jullie best trots op zijn. klapklapklapklap!!!!!!!