Aangekomen in Nieuw Zeeland (Christchurch)

2 januari 2017 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

De wekker ging om 4.50 uur.  Koffer en rugzak hadden we de avond ervoor al ingepakt. Om 5.30 naar beneden, we worden opgehaald door de shuttle bus en naar het vliegveld gebracht. "Eindelijk" werd Willemien eens uit de rij gehaald, Marijke die niks door had en stug doorliep naar de rugzak controle en begon door te hebben dat ze niet gevolgd werd. Na enige tijd rondkijken had Marijke door dat Willemien haar paspoort grondig werd nageplozen. Gelukkig ook Willemien mag verder. We krijgen te horen dat er 40 minuten vertraging is met het vliegtuig. Maar dan word er omgeroepen dat we in de lijn van C mochten gaan staan. Het zal eens vlekkeloos verlopen......een mannetje met bordjes in zijn handen zorgt voor chaos, de lijnen worden door elkaar gemikt met gevolg dat we ergens achteraan komen te staan. Eenmaal in het vliegtuig is het zitten, riemen vast, koptelefoon op en film aanzetten. Na 2 uur en 45 minuten landden we op Christchurch. Na meer dan een uur in rij van de paspoortcontrole te hebben gestaan dan denk je we hebben het gehad.....op naar het hotel. Helaas dit ging mooi niet door. Nadat we de koffer hebben gaan we de volgende lange rij in. Gelukkig er wordt niks geks aangetroffen en we mogen dan eindelijk de shuttle bus gaan bellen die ons naar het hotel Sudima zal brengen. Nog geen 2 minuten laten stonden we in het hotel. We krijgen een UPGRADE en we treffen een luxe kamer aan. Even vlug om de hoek boodschappen doen alvast voor morgen. Morgen mogen we de auto ophalen en gaan we de eerste kilometers maken richting Akaroa. Tot horens, Willemien en Rijkkie

1. Bep van Oudheusden:
    2 januari 2017
    Hoi meiden nu gaat de reis echt beginnen in NZ. Gelukkig nieuwjaar van ons voor jullie. Mooi vuurwerk !!
    Wat een knappe man op de foto
    Tot horens weer x Tini en Bep
  2. Angelina:
    He meiden.
    Allereerst nogmaals de beste wensen in dit nieuwe jaar!
    Dus Willemien heeft ook eens mogen meemaken om "verdacht persoon" te zijn.
    Maar gelukkig toch toegelaten.
    Geniet van het mooie land.
    Dikke knuffel!
  3. Jacqueline:
    hoi girls,
    Mooi begin van 2017 met dat mooie vuurwerk
    Gelukkig is Willem toegelaten om aan jullie avontuur in NZ te beginnen.
    veel plezier en geniet van jullie tour door NZ.

xxx jacqueline
  4. Teunie:
    2 januari 2017
    Lieve dames, dank voor de verslagen en alle goeds voor 2017 en heel heel veel reisplezier. Wij kijken uit naar je belevenissen in het onvergetelijk NZ. Groetjes uit Andel
  5. Jennefer:
    Ha Marijke en Willemien,
    Jullie ook de beste wensen voor 2017
    Wat een belevenis in Sydney was het met het grote vuurwerk spektakel maar ook het vuurwerk voor de kinderen en de boten. Wist niet dat er zo veel te beleven viel op oudjaarsavond.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Nieuw Zeeland. Het grote avontuur gaat nu beginnen met het ontdekken van een land waar jullie voor het eerst zijn. Veel plezier en ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes Jennefer
  6. Helmi:
    Hoi meiden
    Mooi begin van 2017 voor jullie
    Zal best indrukwekkend zijn geweest
    De beste wensen nogmaals
    Nu op reis in N.Z.
    Geniet ervan en maak veilige kilometers
    Wacht op het volgende verslag
  7. Liselotte:
    3 januari 2017
    Hoi meiden heel veel plezier! en tot het volgende reis verslag
  8. Aline:
    3 januari 2017