En we zijn van start.....

31 december 2016 - Sydney Harbour, Australië

Hallo allemaal,     Na een hele goede vlucht kwamen we aan op Hong Kong. Echt geslapen hebben we niet. We hadden het geluk dat er iemand bij ons zat die geregeld haar neus ophaalde, maar dan op de manier zoals vele weten dat Rijkkie dan kok neigingen krijgt. Nou ja dan maar de gehele vlucht je oordoppen in en verschillende films kijken. Rennen naar de volgende vlucht die ons naar Australië zou brengen! Op  vliegveld "down under" aangekomen werden we door een vriendelijke taxi meneer opgehaald (geregeld door mijn tante). Na een uurtje werden we hartelijke ontvangen door mijn lieve tante Jenny en hondje King. Even vlug de vlucht doorgenomen onder het genot van een whiskey. De gehele bovenverdieping is voor ons, na een warme zweterige nacht met z'n drieeen aan het ontbijt......buiten! Het wordt een warme dag 42 graden staat er overal aangegeven. Gelukkig hebben we een zwembad in de tuin en daar hebben we uren en uren gebruik van gemaakt. Lekker bijkletsen over van alles. We proberen hondje King ook te laten genieten van het water, maar helaas dat wil die niet. Savonds kijken we tv en genieten we van de warme maaltijd. Wederom een warme nacht en die ochtend nemen we geen douche maar hopla het zwembad in. We hebben al een aardig kleurtje. Wederom volop van alles doorgenomen. Morgen worden weer opgehaald om te vertrekken richting Sydney om daar oud en nieuw mee te maken. We vinden het alle drie veel te snel gaan en willen eigenlijk nog meer tijd met elkaar doorbrengen. Op tijd naar bed, morgen wordt tenslotte lange dag. We worden verrast met geroosterd brood en eieren met spek(heerlijk!!) Na een emotioneel afscheid vertrekken we om half 1 met taxi naar Sydney. Hup koffers in hotelkamer en met de rugzak op naar de trein om vervolgens aan te komen bij de haven. Wat een gekkenhuis, het kroeilt ervan de mensen. Allemaal in nieuwjaar stemming. Met de boot over gevaren naar taronga zoo. We krijgen een lunch pakket met een fles champagne! We settelen ons tussen de mensenmassa in afwachting van het vuurwerk. Vooraf krijgen we een vliegtuigstunt show te zien gevolgd door optocht van boten. Om negen uur vuurwerk voor de kinderen en dan om 00.00 uur het mega vuurwerk!!! Het voelt echt gek kunnen wij jullie vertellen dat wij al bijna het nieuwe jaar ingaan.  Wij willen jullie al vanuit het warme Australië de beste wensen en een gelukkig en gezond 2017 toewensen!

Lieve groet van Willemien en Marijke x

1. Debby:
    31 december 2016
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen.. Ga samen heerlijk genieten en oud en nieuw meemaken in Sydney is een hele ervaring die je niet snel meer zal vergeten. Zal anders zijn als bij de grotten maatje Dikke kus
  2. Janny:
    31 december 2016
    Lieve Willem en Rijkkie, wat een contrast, jullie al bijna nieuw jaar en erg warm, hier 11 uur in de ochtend en alleen maar mist.
    Fijn dat jullie een goede vlucht hadden en een heerlijke tijd met je tante hebben gehad om bij te kletsen. En nu zo naar het prachtige N-Z. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden en ik hoop op prachtige foto's en verhalen.
    Geniet van het spektakel aan vuurwerk, geniet van de champagne en maak je op voor de volgende reis.
    Heel veel liefs en snel tot horens, Gijs en Janny. X
  3. Truus:
    31 december 2016
    Wat een leuk verslag. Het is er goed warm, jullie heel veel plezier en een goed en gezond 2017. Het begin is in iedergeval super goed.
  4. Arja:
    31 december 2016
    Ik geniet van jullie verhaal. Dit is pas het begin. In Nederland is het mistig en somber weer. Geniet dus dubbel van de zon.
  5. Bep van Oudheusden:
    31 december 2016
    Hoi Marijke en Willemien.
    Leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen. En zoals Janny al schreef gek ook jullie in warmte en wij in natte mistige nederland. Geniet van spektakel in Sidney . Beste wensen voor 2017 en ben al weer benieuwd naar jullie 2e reisverhaal. En meiden ik zorg vanavond wel voor jullie etage/clienten haha gr van Tini en Bep
  6. Lucia:
    Hey willem en deussie!
    Super jullie te kunnen volgen en best gek dat jullie al het nieuwe jaar begonnen zijn
    Ik ga zo werken hihi
    Geniet van jullie mooie begin van het nieuwe jaar !!! Xxxx
  7. Eef en adrie:
    31 december 2016
    Hallo marijk en willemiem we genieten mee met jullie verslag geniet maar van je vakantie gr
  8. Angelina:
    He meiden!
    Wat een feest!
    Geweldige beelden, schitterend gezicht, echt niet normaal!
    Geniet van jullie vakantie in het heerlijke warme land daar "down under".
    Groetjes en een dikke knuffel.
  9. Atiekooij:
    31 december 2016
    Dames namens Pa en Ma Pruysen en ook namens mij een goed gezond en veilig nieuwjaar gewenst. Geniet van alles
  10. Carla:
    1 januari 2017
    Superleuk om jullie te volgen . Fijn te zien dat jullie zo genieten x
  11. Peerke:
    2 januari 2017
    Hallo meiden .
    Wat leuk om zo met jullie mee te lezen fijn dat jullie het fijn hebben daar.xxx